Erectieproblemen en voeding: 8 voedingsmiddelen die voorkomen én genezen

Erectieproblemen. Niemand praat er over, maar iedereen heeft er weleens mee te maken. Er blijkt echter een sterk verband tussen erectieproblemen en voeding. In een recent onderzoek komen zelfs 8 voedingsmiddelen naar voren die de kans op erectieproblemen drastisch verlagen. Welke 8? Ik zet ze voor je op een rij!

erectieproblemen en voeding - darthvader

Erectieproblemen en voeding: Het onderzoek

Voor het eerdergenoemde onderzoek, gepubliceerd door het Amerikaanse Journal of Clinical Nutrion, verzamelden onderzoekers gegevens van meer dan 50.000 mannen. Deze mannen beantwoordden sinds 1986 elke 4 jaar een selectie vragen over hun vermogen om tijdens geslachtsgemeenschap een erectie te krijgen (en vast te houden), hun lichaamsgewicht, lichamelijke activiteit, cafeïne inname en rookgewoontes.

Onderzoekers kwamen vervolgens tot de conclusie dat de mannen die regelmatig voedingsmiddelen met veel flavonoïden consumeerden een (veel) kleinere kans hadden op het ontwikkelen van erectieproblemen. Flavonoïden tref je bijvoorbeeld in aardbeien, rode wijn, appels, peren en citrusproducten.

Over het algemeen genomen was het eten van fruit goed om de kans op erectieproblemen met 14 procent te doen afnemen en wanneer dit gecombineerd werd met regelmatige lichamelijke beweging nam de kans op een erectieprobleem zelfs met 21 procent af. Wanneer je al die lichamelijke oefening direct ondersteund met een goedkope eiwitshake bouw je ook nog wat spiermassa op, wat op zijn beurt je testosteron en libido veel goed zal doen.

Hoewel erectieproblemen vaker voorkomen naarmate mannen ouder worden, kwam onderzoeker Aedin Cassidy tot de ontdekking dat juist voor jongere mannen de voordelen van voeding bij het voorkomen van erectieproblemen het grootst zijn. Laat dus de Viagra in je nachtkastje en start met de volgende voedingsmiddelen voor een gezonde erectie!

Voorkom erectieproblemen met voeding: Bessen

erectieproblemen en voeding - bessen

De meest gezonde manier om suikers binnen te krijgen en tegelijkertijd wat extra vet te verbranden is het eten van bessen, zoals blauwe bessen, frambozen of aardbeien. De vitamines in rode bessen kunnen de kwaliteit van je sperma zelfs verbeteren. Gooi een handjevol bessen in een goede Griekse yoghurt en je hebt een prima ontbijt of snack. Een stukje dagelijkse voeding die erectieproblemen helpt voorkomen.

Voorkom erectieproblemen met voeding: Citrusfruit

Citrusfruit en grapefruits in het bijzonder zijn relatief rijk aan voedingsvezels en helpen je met afvallen. Daarnaast zijn het ook enkele van de meest effectieve voedingsmiddelen voor het bestrijden van erectieproblemen.

Erectieproblemen en voeding: Rode wijn

erectieproblemen en voeding - rode wijnDat rode wijn goed is voor je cholesterol is algemeen bekend, maar wist je dat het rode goedje ook helpt bij het voorkomen of bestrijden van erectieproblemen? Rode wijn is rijk aan nitraten die je bloedvaten helpen verwijden en daarmee de bloedtoevoer naar je geslachtsdelen verbeterd. Daarnaast bevat rode wijn quercetine, die testosteron-afbrekende enzymen blokkeert.

Erectieproblemen bestrijden met voeding: Groene thee

Nog een drankje dat talloze gezondheidsvoordelen kent is groene thee. Je treft er catechine, wat je stofwisseling hoog houdt en daarnaast vrije radicalen bestrijd. Doordat vrije radicalen bloedvaten aan kunnen tasten, kunnen deze de bloedtoevoer naar je geslachtsdelen belemmeren en daarmee een gezonde erectie in de weg staan.

Voeding en erectieproblemen: Peren

Peren zijn een prima bron van voedingsvezels en antioxidanten en bevatten daarnaast geen grammetje cholesterol of vet. Niet alleen helpen ze met vetverlies, ze bevatten ook maar 100 calorieën per stuk, dus er is tussendoor altijd ruimte voor een peertje 😉 Goed nieuws, want zoals de voorgaande voorbeelden van voeding en erectieproblemen bevatten ook peren stoffen die je helpen een gezonde erectie te krijgen en vast te houden.

Erectieproblemen en voeding: Pure chocolade

erectieproblemen en voeding - pure chocola

Voel je niet al te schuldig wanneer je een flink stuk pure chocolade verorbert. Naast talloze andere gezondheidsvoordelen helpt pure chocolade je dopamine niveau omhoog, waardoor je sneller en gemakkelijker in ‘de stemming’ raakt.

Erectieproblemen en voeding: Boerenkool

Wie had 10 jaar geleden kunnen denken dat onze echte Hollandse boerenkool onder de naam ‘kale’ gezondheidsfreaks van over de hele wereld zou bereiken. Boerenkool is niet alleen rijk aan voedingsvezels, maar bevat ook verschillende voedingsstoffen die erectieproblemen voorkomen en behandelen.

Voeding tegen erectieproblemen: Broccoli

erectieproblemen en voeding - broccoliEet elke dag wat gestoomde broccoli voor talloze gezondheidsvoordelen. Voedingsstoffen die zich in groene groentes als broccoli bevinden vechten niet alleen tegen kanker, de vitamine C in de groente helpt ook nog eens met de bloedsomloop. Een goede bloedsomloop is een van de sleutels tot een gezond libido en het voorkomen van erectieproblemen.


Also published on Medium.

You may also like...

Laat me weten wat je denkt!