9 Gigantische Gymfails

25 Gigantische Gymfails - 1

Tja, zonder spotter trainen is niet voor iedereen…

Het volgende is een gids die je in korte tijd laat zien hoe je je niet dient te gedragen in de sportschool, gecombineerd met wat handige tips en trucs om te zorgen dat jij niet in de volgende lijst met gymfails voorbij komt.

1. Gymfail: De Salmon Ladder, maar eigenlijk niet

Zonder shirt aan met een videocamera rondlopen op een kinderspeelplaats is natuurlijk een beetje vragen om problemen. Ga er ook maar van uit dat deze sportieve jongeman een kwartier lang houtsnippers uit zijn rug aan het trekken was na deze sierlijke duikeling.

Hoe kan het beter?

Probeer om te beginnen eens je shirt aan te doen en gebruik gewoon een indoor pullup bar.

2. Gymfail: De Squat Flip

De belangrijkste manier om te zorgen dat je vooruitgang blijft boeken is het combineren van verschillende oefeningen en je lichaam steeds met nieuwe verrassingen confronteren. Waarom zou je je lichaam dan niet op de ultieme verrassing trakteren en beginnen met een squat die eindigt met een onvrijwillige backflip?

Hoe kan het beter?

Poeh… Ik ben nog aan het verzinnen hoe hij deze move precies voor elkaar kreeg, dus vooralsnog: Squatten met een spotter?

3. Gymfail: Deadlift Fontein

Ze geeft over over de jury heen, maar de deadlift zelf was wel netjes. Geloof ik.

Hoe kan het beter?

Zo’n mondkapje dat ze in Japan dragen als ze verkouden zijn zou helpen.

4. Gymfail: Kipping Pullups. Dat is het.

Kipping pullups doe je als je geen echte pullups kan. Als je ook een kipping pullup niet voor elkaar krijgt, moet je misschien wat anders gaan proberen. Waterballet of zo.

Hoe kan het beter?

Geen kipping pullups doen. Serieus.

5. Gymfail: Skippy, skippy

Springen kan hij, maar kan hij ook landen?

Hoe kan het beter?

Atletiek. Bij hoogspringen land je in ieder geval op een kussen.

6. Gymfail: Mama, help!

Tja, full disclosure: Als 15-jarige heb ik op mijn kamer iets soortgelijks met bankdrukken niet 1, niet 2, maar zeker een dozijn keer meegemaakt….

Hoe kan het beter?

Een les natuurkunde, een sportschool lidmaatschap en een spotter.

7. Gymfail: Biiiiiiijna

Het plan: Ik pak een barbell met 2,5kg aan schijven erop om warm te worden en daarna gooi ik daar zo’n 1900 procent aan gewicht bij. Moet wel goed gaan.

Hoe kan het beter?

Een doses realiteitszin.

8 Gymfail: Wow…. Nee.

Je moet gewoon jezelf zijn. Doen wat goed voelt. Maar niet dit. Dit is gewoon fout.

Hoe kan het beter?

Een koude douche.

9 Gymfail: Iets WIJDER dan je schouders

Mooie form-check van z’n spotter: Z’n handen verdwijnen bijna achter zijn nek.

Hoe kan het beter?

Een spotter die iets dichterbij komt staan en je ook nog even waarschuwt als je aan het squatten bent alsof je een T-Rex bent?

Deze gigantische faalparade laat goed zien hoe het niet moet, maar dat je sportschoolbezoek (voor de meesten) meer goed dan kwaad doet staat als een paal boven water. Lees ook eens Word Sterker, Leef Langer om te leren wat de levensverlengende voordelen van krachttraining zijn.

You may also like...

Laat me weten wat je denkt!